Let’s travel together.

Tailàndia amb bicicleta

Arribem a Tailàndia abans del què havíem calculat. Però tenim la gran sort que en Miquel, un noi català que ara viu a Bangkok, es va oferir a acollir-nos durant uns dies. Sense conèixer-nos de res, només tenint referències d’un amic que tenim en comú ell decideix ajudar-nos i donar-nos la benvinguda en aquest país.

Quina manera més bona de començar la nostra aventura per Tailàndia! A més, la seva parella, la Kik és Tailandesa, igual que el seu veí en Pi Jot. Passem tres dies increïbles amb ells. Ens refem del trasvals que representa haver de canviar de plans i haver d’agafar un bus en contra de la nostra voluntat.

Arreglem les bicicletes i amb pinyons i cadena nova van tan fines, que a vegades sembla que flotem. Quines ganes de tornar a la carretera i pedalar al nostre aire per Tailàndia.

bangkok

Primer, però, passegem pels carrers de Bangkok, comencem a degustar la cuina tailandesa i a entrar en contacte amb la gent. I… si una cosa hi ha a Tailàndia són temples!

tailàndia amb bicicleta

Agafem les bicicletes i posem la directa, amb l’objectiu de sortir de Bangkok. Quan arriba el vespre, ens apropem a un temple, busquem a un monjo i els hi demanem si podem posar la tenda per allà. Ens diuen que sí i ens senyalen on la podem posar, ens ensenyen on són els lavabos i ens porten una mica d’aigua. Em sembla que aquí a Tailàndia, acampada lliure, en farem poca.

Portem tant temps pedalant per l’interior que el que tenim ganes de fer a Tailàndia és pedalar resseguint la costa. Per arribar-hi, però, passem per una zona molt plana on fan salt.

Arribem al mar. Quina alegria, pensar que a partir d’ara a les hores on escalfi més el sol podrem remullar-nos i refrescar-nos dins l’aigua. Però això, no és la única cosa que ens agrada de Tailàndia…

tailàndia amb bicicleta

L’altra cosa que ens encanta i que feia temps que no trobàvem és: la quantitat de carreteres secundàries que té el país. A part de la carretera principal on a vegades hi ha carril bici, també n’hi ha moltes d’altres, que són més petites i molt menys transitades que també estan en molt bones condicions.

Diuen que s’ha de trobar el costat positiu de les coses, oi? Doncs haver hagut d’anar fins a Bangkok amb bus, fa que ara tinguem més temps del que havíem calculat i podem parar a descansar i a disfrutar de les platges.

Quan on dormim a un temple, ho fem en camps de palmeres. On tant al matí com al vespre ens regala paisatges de postal com aquest.

tailàndia amb bicicleta

I mentre gaudim de carreteres de somni, en les quals pràcticament no passen ni cotxes ni motos, són planes i ben esfaltades, ens comencem a adonar d’una cosa. Massa sovint estem envoltats de palmeres que donen un toc tropical als llocs pels quals passem, però que si t’hi fixes bé estan massa alineades.

Al final acabem descobrint que Tailàndia fa uns anys debia ser semblant a Cambodja, on estan cremant tot el bosc originari per fer plantacións. La diferència entre Tailàndia i Cambodja, és que com que a Tailàndia d’això ja fa temps, cosa de veure, perquè a simple vista tot és verd i ple d’arbres. Però quan hi poses atenció, t’acabes adonant que tots els arbres són palmeres (o bé de cocos, o bé d’oli de palma) i arbres per fer goma.

Ja gairebé no queda ni rastre del bosc autòcton!

tailàndia amb bicicleta

Pedalant per la costa est, cada dia veiem platges llargíssimes, que res ha d’envejar la costa brava.

Un dia buscant al “google maps” un lloc per anar a dormir, l’Edu va trobar la platja que veieu a la foto, que és la nostra preferida de la costa est. La platja es diu Ao Manao i és així de maca perquè està dins de territori militar i la tenen molt bon cuidada i neta. Però, desafortunadament, no ens hi vam poder quedar a dormir perquè estava prohibit.

Tailàndia és un país fàcil per viatjar amb bicicleta: és bastant planer, tot és molt barat, la gent parla una mica d’anglès i hi ha menjar per tot arreu. És per aquesta raó que coneixem molts cicloviatgers i durant alguns dies pedalem amb companyia.

tailàndia amb bicicleta

Crec que mai ens cansarem de repetir que una de les coses que més ens agrada d’anar amb bicicleta és la llibertat que ens dona, de poder parar allà on ens ve de gust, i de la velocitat a la qual ens movem, que ens deixa poder observar-ho tot. I gràcies a aquestes dues coses podem viure moments com el d’aquesta fotografia.

Aquest dia mentre pedalàvem vam sentir música i vam veure molts cotxes aparcats al costat d’un temple. Vam decidir anar a veure què passava i resulta que estavem fent una despedida de solter a la tailandesa. Teníen un karaoke que se sentia des de quilòmetres lluny i també paradetes amb menjar, que temps els hi va faltar a oferir-nos alguna cosa, que no vam poder rebutjar.

No se quantes nits vam acampar a un temple, però de tots els cops que ho vam demanar mai ens van dir que no. A vegades, “només” ens deixaven posar la tenda al jardí, però moltes d’altres, ens la deixavem posar a dins d’un dels edificis. I si no hagués sigut pels mosquits, segurament hauríem dormit sense tenda. Quan haguem de tornar a acampar a l’aire lliure, ja no ens enrecordarem de com es fa!

tailàndia amb bicicleta

A Tailàndia també vam viure un moment molt especial. Una parella d’iranians que ens havien acollit a casa seva feia més o menys un any, ara també estaven pedalant per Tailàndia. Vam anar parlant i passant-nos la ubicació fins que ens vam trobar. Vam passar un matí junts, explicant-nos històries i també recordant els dies que havíem compartit junts feia un any a Iran.

Despés de pedalar uns deu dies per la costa est decidim travessar el país pel mig i anar a la ciutat de Krabi amb un objectiu: veure una platja de sorra blanca i aigües turqueses.

Passem tres dies a Krabi, una ciutat molt turística i coneguda, sobretot per les seves platges. Durant aquests dies descobrim platges massificades, però lloguem una moto i així aconseguim a arribar a platges igual de maques però a les quals no hi ha massa gent. Gaudint de paratges com el de la imatge fa que haver anat a Krabi hagi valgut la pena.

tailàndia amb bicicleta

Voltant per les platges de Krabi veiem bastants cartells com aquests. I recordem que aquí és on hi va haver el Tsunami del 2004.

Cada dia ens llevem ben aviat per així poder avançar, sense necessitat de pedalar a les hores que el sol esalfa més fort. Començar tan aviat, ens permet veure els monjos cada dia al matí que van a buscar les ofrenes de menjar que els hi van els ciutadans.

Com més al sud anem, més calor fa i més llargues hem de fer les pauses del migdia. Suem com mai hem suat abans, tant per la calor com la huimtat del país i així queden les nostres cares d’esgotament.

tailàndia amb bicicleta

I per fi, després de molt de temps, sembla que podrem tornar a utilitzar Warmshower i Couchsurfing, dues plataformes d’hospitalitat en les quals la gent ofereix la seva casa a viatgers a canvi de compartir experiències. Com ho havíem trobat a faltar!

Després de passar dos magnífiques nits a casa d’una família tailandesa maravillosa ha arribat el moment de despedir-nos d’aquest país, del qual en tindrem molt bon record i que ens ho ha posat tot tan fàcil que ens preguntem si al seguent país tindrem la mateixa sort.

Tindrà Malàisia carreteres secudàries poc transitades? Continuarà havent Warmshowers i Couchsurfers? Hi haurà temples on poder acampar a la nit? Hi haurà menjar per tot arreu a preus immillorables?