Let’s travel together.

Eslovènia amb bicicleta

Entrem a Eslovènia per Kobarid, un poble on hi trobem una família que ens acull amb els braços oberts. Aquí comencem a notar que cada dia som més lluny de casa perquè fins ara podíem comunicar-nos bastant bé amb tothom qui trobàvem pel carrer. En canvi, a partir d’ara, serà molt més difícil poder entendre cartells o poder parlar amb la gent. Tot i així, sempre aprenem tres paraules: bon dia, adéu i gràcies.

eslovènia amb bicicleta

Parem per dinar davant d’aquest riu, que ens dóna la benvinguda  un país d’aigues cristal·lines i turqueses.

Kobarid

Kobarid, un poble petit amb un entorn espectacular, que vam tenir la sort de descobrir.

svino

Svino és un poble molt petit a prop de Kobarid, on hi passem uns dies, per descansar i també per començar-nos a empapar d’aquest nou país.

riu soca

Descobrint l’entorn de Kobarit ens ensenyen el  riu Soča, conegut pel color turquesa que té l’aigua quan hi toca el sol.

viatjar amb bicicleta

Seguir un camí que va al costat de les vies del tren sempre és una bona senyal: vol dir que el camí serà planer.

nord d'eslovènia

El nord d’Eslovènia ens continua captivant. Ara, però, amb aquests prats verds.

pistes d'esquí

A vegades no ens adonem de com d’alts són alguns ports de muntanya, fins que trobem una estació d’esquí!

llac de Bohinj

El llac Bohinj. Un llac menys turístic que el de Bled, però més encantador, pel nostre gust.

llac Bohinj

Passem la nit al llac de Bohinj i durant un dia aquest lloc tan increïble passa a ser la nostra casa.

Amb l’arribada de la tardor els colors dels arbres i els boscos van canviant.

llac de Bled

El llac de Bled. Un dels llocs més turístics d’Eslovènia, on, tot i ser octubre, hi ha molta presència de turistes.

També visitem Ljubljana, la capital, que malgrat no ser gran, a nosaltres després de bastants dies pedalant per llocs menys poblats, ens ho sembla molt.

carreteres

Les carreteres que ens agraden: acabades d’asfaltar, amb pujades i baixades curtes, i poc transitades.

Eslovènia amb bicicleta

Amb poblets petits com aquest, ens anem despedint d’Eslovènia.

frontera entre SLO i BIH

El riu Kolpa fa de frontera natural entre croàcia, a l’esquerra i eslovènia, a la dreta.

Entrem a Eslovènia sense masses expectatives, només amb alguns comentaris de gent coneguda i en sortim enamorats. Ha estat un país que, malgrat el terreny muntanyós, ens ha sorprès amb els seus paisatges i també amb la seva gent, que entenen molt bé tot el que està passat a Catalunya, ja que ells van passar per una situació similar. Ara, però, toca continuar!