Let’s travel together.

Vietnam amb bicicleta

Arribem a Vietnam amb l’esperança de trobar més cares simpàtiques i somrients, després de creuar la Xina on costa més poder connectar amb la seva gent.

Entrem sense saber ben bé quina ruta farem. Només nord? De nord a sud? Com sempre triem deixar-nos endur pel que ens diu la gent local i, també, altres viatgers.

vietnam amb bicicleta

Després d’una hora a la frontera xinesa, contestant preguntes ridícules sobre el nostre visat iraní, ens deixen creuar.

sapa

El primer dia en aquest nou país arribem a Sa Pa. Un lloc molt conegut entre les turistes per la quantitat de camps d’arròs que hi ha. Quin xoc tan gran tornar a veure tants occidentals!

La majoria de camps estan secs o innundats, perquè ara no és l’època de plantar arròs. Però tot i així el paisatge és impressionant.

Després de dos dies de descans, gaudint d’aquest entorn tan únic, agafem les bicicletes i ens posem en marxa.

vietnam amb bicicleta

Durant les primeres pedalades ja veiem un canvi en la gent vietnamita. Sempre ens regalen un somriure i ens saluden. Que bé poder pedalar així. Des de Sa Pa ens dirigim a Ha Giang, un lloc que segons la gent amb qui hem anat parlant és tan i tan bonic, així que de moment ens quedarem al nord. Per arribar a aquesta ciutat pedalem per llocs ben remots, perquè volem intentar no pedalar sempre per carreteres principals.

Ja n’havíem vist al sud de la Xina, però aquí a Vietnam veiem aquests bous per tot arreu. En aquests llocs n’hi ha molts, perquè el clima és càlid, ja que per sota dels 10 graus positius molts d’ells ja no sobreviuen.

ha gian loop bicicleta

Arribem a la ciutat de Ha Giang Loop. Una volta circular que recorre les muntanyes de més el nord de Vietnam i que acaba tornant a la mateixa ciutat. Nosaltres dicidim fer només una part, ja que no volem tornar al mateix punt de sortida.

ha giang loop bicicleta

El que més destaca d’aquesta zona i també de tot el país són aquestes muntanyes tan característiques, que sembla que surtin com volets de les valls.

Són quatre dies molt intensos, ja que mirem a on mirem el paisatge és espectacular.

Com passa la majoria de vegades, per arribar a llocs tan bonics, és necessari haver de superar algunes muntanyes. I, el nord de vietnam, no és una excepció. Per poder gaudir d’aquests paisatges hem de passar per tres passos de muntanya, però que un cop arribem a dalt sempre hi ha una bona recomensa.

ha giang loop bicicleta

La carretera està plena de motos, tant de locals com de turistes que l’han llogat per fer aquesta volta. Però a nosaltres ens dona la sensació que la velocitat a la que van no els deixa gaudir de tots els detalls del que les envolta. Com per exemple aquestes dones carregant branques dels caps a les seves cases.

ha giang loop

I arriba el quart dia pedalant per aquest famós “loop” que no ha deixat de sorprendre’ns.

ha giang loop bicicleta

En un principi teníem pensat posar rumb a la costa des d’aquest punt, però finalment continuarem uns dies més pedalant per les muntanyes, ja que ens han dit que hi ha una cascada molt bonica si anem cap a l’est.

vietnam amb bicicleta

Trobar llocs d’acampada al nord de Vietnam no ens resulta fàcil. Quan la zona es molt muntanyosa costa trobar un lloc pla on posar la tenda i quan arribem a una vall, hi ha tanta gent, que costa trobar un lloc on no hi hagi ningú.

Si haguéssim de triar una foto que describís Vietnam, segurament triaríem aquesta: muntanyes i camps d’arròs.

cascada ban gioc

Pedalem fins la ciutat de Cao Bang. Des d’aquí, per fi, ja posarem rumb al mar. Però primer, per anar a veure la cascada de Ban Gioc, vam llogar una moto. Quins recons tan bonics que té Vietnam!

vietnam amb bicicleta

No hi ha dia que no passem per llocs bonics. Sembla impossible que hi hagi paisatges tan impressionants durant tants i tants quilòmetres.

Com que posem rumb al mar, cada vegada hi ha menys muntanyes, i després de vint dies de pujades i baixades, ens despedim del nord de Vietnam.

Ha Long Bay bicicleta

I arribem a Ha Long. Que bonica que és aquesta badia!

cat ba amb bicicleta

Visitem la badia de Ha Long des de l’illa de Cat Ba i ens hi quedem un parell de dies per descansar i trobar-nos amb uns amics del nostre poble.

creuer Cat Ba

A Cat Ba decidim fer una excursió amb baixell per poder navegar entre els illots i, així, poder disfrutar millor d’aquesta meravella natural.

mico cara daurada

També tenim la sort de veure quatre micos de cara daurada, una espècia de micos en perill d’extinció i que només es troben a la badia de Ha Long.

vietnam amb bicicleta

De Cat Ba anem a la ciutat de Ninh Binh i com que pedalem per la plana, els carrers i carreteres estan molt més vius.

ninh binh

Ninh Binh també és una ciutat molt coneguda pels turistes, però a nosaltres ja no ens sorpren tant, perquè ja portem molt dies veient aquest tipus de muntanyes.

hanoi

Teníem ganes de poder visitar Hanoi, però no volíem entrar-hi amb bicicleta, ja que és una ciutat caòtica i amb molt de trànsit. Així que decidim deixar les bicicletes a Ninh Binh i anem a Hanoi amb tren.

vietnam amb bicicleta

Quan tornem a Ninh Binh ja encarem la recta final del nostre pas per Vietnam i anem cap a la frontera amb Laos.

Fins i tot els últims dies pel país els paisatges encara ens sorprenen. Quina sort haver pogut pedalar per aquest país!

Quan marxem de Ninh Binh ens enterem que aviat deixaran de fer visats a la frontera de Laos així que ens posem a pedalar a tope per arribar abans que s’acabi el mes. Quines ganes de descobrir un nou país!