Let’s travel together.

Cambodja amb bicicleta

Després d’un mes a Laos i, de molts de nervis, entrem a Cambodja. Perquè diem amb molts de nervis? Doncs perquè només hi ha una frontera per poder passar de Laos a Cambodja i si busques informació a internet el primer que surt és que aquest pas pronterer és el més corrupte del sud-est asiàtic. I per tant, a diferents blogs de viatges, hi ha mil històries de com els policies de la frontera intenten estafar als viatgers que van d’un país a l’altre.

No passem la frontera sols, un home de suècia que també està viatjant amb bicicleta pel sud-est asiàtic creua amb nosaltres. I, encara no sabem com, tots tres creuem sense problemes. En cap dels controls ens demanen pagar per coses absurdes o que no vénen a compte. Tan de bo, tots els viatgers poguéssin tenir la mateixa sort.

cambodja amb bicicleta

Canviem dieners i ens posem a pedalar, tot buscant un lloc on dinar. Després de la pausa del migdia, el cicloviatger que ens acompanyava decideix continuar endavant a un altre ritme, perquè la seva bicicleta està molt menys pedalada i el seu temps és més limitat.

Mirem cap a on mirem, tot són esplanades. I de tant en tant, també es veu fum que surt del mig dels camps o del bosc. Estan cremant tot el bosc autòcton de Cambodja, per poder-hi fer plantacions.

A mida que ens anem endinsant en el país, descobrim perquè estan cremant tants boscos: ho fan per poder-hi fer plantacións de mangos, plàtans i anacards, que és el que aparieix a la fotografia. Quina llàstima que s’estigui perdent el bosc autòcton…

Mentre pedalem per Cambodja comencem a notar que alguna cosa no va bé a les nostres bicicletes. Tant la cadena d’una com la cadena de l’altra, cada cop que fem una mica de força, salten uns quants pinyons, perquè tot comença a estar força gastat. Això fa que pedalar sigui frustrant, ja que sempre hem de pedalar molt suau…

cambodja amb bicicleta

Tot i els problemes tècnis que tenim, continuem pedalant endavant. Cada vegada estem més a prop de Siem Reap, i allà mirarem si podem trobar recanvis per les peces que estan massa gastades.

Ens encanta viatjar amb bicicleta per aquestes coses, perquè tens temps de veure tot el que t’envolta. Com per exemple, la gasolinera típica de les zones més rurals de Cambodja.

Fins a pocs quilòmetres abans de Siem Reap hem anat seguint la carretera principal de Cambodja, però cada vegada hi havia més trànsit, així que agafem una carretera secundària per anar més tranquils. Un cop hi arrivem veiem que no està esfaltada, però com que és plana i sense gaire rocs, és millor pedalar per aquí que amb tots els cotxes i camions.

angkor wat

El primer que fem quan arribem a Siem Reap és anar a unes quantes botiques de ciclisme per mirar si podem trobar els recanvis necessaris. Però, desafortunadament, no els tenen. Així que haurem de decidir què fem per poder arribar a Bangkok on sabem del cert que podrem trobar tot el que necessitem.

Primer, però, hem d’anar a fer la visita obligada a Angkor Wat. Un conjunt de temples increïbles que són el principal atractiu turístic de Cambodja.

El recinte d’Angkor Wat és tan gran que recomanen fer la visita en moto, tuk-tuk o bicicleta. I com no podia ser d’una altra manera, nosaltres ho fem amb bicicleta!

angkor wat

Angkor Wat ens deixa fascinats i, a més, tenim la sort de poder visitar aquests temples amb la companyia d’en Marco I l’Aureli (@421adventure), una parella de cicloviatgers que porta dos anys viatjant pel món i amb qui podrtem molt temps parlant i ajudant-nos mútuament.

Malauradament, la nostra ruta per Cambodja ha d’acabar aquí. És impossible continuar pedalant amb les cadenes i pinyons que tenim en aquest moment. Així que ens veiem obligats a agafar un bus que ens porta des de Siem Reap a Bangkok i, conseqüentment, hem de canviar els plans que teníem. Però viatjar també és això, saber-se adaptar als imprevistos. Així que abans d’hora ens despedim de Cambodja i donem la benvinguda a Tailàndia.